2 column vs 3 column blog

Asalamualaikum, dah lama saya tak update blog ni bukan apa, tengah banyak keje sekarang ni dengan nak melatih peserta, 2,3 aktiviti kampung, usahawan yg nak buat blog dan macam2 lagi lah. tapi tu yg dinamakan kerja kan... K kita berbalik pada topik diatas mengenai column, column untuk blog ni bermakna susunletak gedget. kalau 2 column bermakna kita menggunakan layout yg biasa semasa kita mula2 buat blog. 3 column plak ada 3 tempat susun letak untuk posting 1 dan 2 untuk gedget. saya memang dari hari tu nak guna 3 column layout sebab kalau pakai 2 column blog kita nampak kurus dan memanjang je, bagi saya kurang menarik. kalau pakai 3 column blog nampak penuh macam ala-ala web site le konon hihiihh. tapi sebelum tu saya mendapat masaalah untuk mentranfomasikan 2 cloum ke 3column. memang agak sukar untuk mengubah layout kerana jika kita tidak membuat kajian kita akan kehilangan getged2 atau barang yg kita simpan. so cuba jengok2 site yg menawarkan 3 column template untuk info lebih lanjut. Maaf ada sedikit kesilapan kat blog saya berkenaan font colour yg tak matching ngan blog (kesilapan amat dikesali)
Happy bloging K chow dulu.

About me

Foto saya
Memanfaatkan Pengalaman untuk Pembagunan Komuniti. Unite We Stand.